Singing bee

Singing bee är ju ganska trevligt. Om man bortser från de många reklampauserna, Hanna Hedlunds tönteri som programledare och de överflödiga dansarna så har man ganska roligt. De flesta deltagarna sjunger sämre än de värsta Idol-aspiranterna, men det är också lite av idén med programmet. Man behöver inte kunna sjunga bra så länge man kan texten på låten. Personligen lider jag lite av att titta (eller snarare lyssna), men jag har ändå sett några hela program och förbluffats över hur totalt talanglösa vissa människor är när det gäller musik. De är å andra sidan säkerligen asgrymma på något annat, men who cares när de står där på bästa sändningstid och gör sitt bästa för att fördärva ens arma hörselorgan? Skräckblandad förtjusning med betoning på skräck beskriver ganska bra hur jag känner när jag ser på programmet.
Men är det bara jag som undrar varför alla de manliga deltagarna i Singing bee är gay? Finns det inga homosexuella män där ute som faktiskt kan hålla en ton? I så fall är ju Peter Jöback verkligen att gratulera, som verkar vara en av få bögar som undgått mistlursförbannelsen.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0