Spawn of evil

Idag var jag och tre kollegor (Ida, Linus, Frida)  från RFSL ute i Tyresö och skolinformerade. När vi skulle följa med Frida ut och röka innan lunchen så var det en ettrig liten unge på ungefär en halvmeter som ställde sig och höll emot dörren för oss så att vi inte kunde komma ut! Frida i all sin chock klämde ur sig ett "Oj, vad stark du är!" och försökte förgäves öppna dörren. När vi andra sedan hjälpte till att trycka så fick ju ungjävlen ge sig.
Vad är det för fel på dagens barn och ungdomar? Hur vågar de bete sig så där mot främmande, äldre människor? Vi undslapp oss ett litet "kuk-unge" när vi promenerade över skolgården.
Och när vi skulle åka hem såg vi en annan unge på typ 11 bast som stod under en gångtunnel och smygrökte. Är inte det helt vridet? När jag tänker på att dessa ondskefulla små jävlar som uppenbarligen har lika ondskefulla föräldrar ska föreställa det här landets framtid... suck. Jag tror att om det finns en Gud så sitter han just nu uppe i sin paradisiska himmel och sliter sitt hår och skriker "BESVIKEN!!!!!".
Och jag förstår honom. Om jag vore Gud och hade skapat en hel värld på mindre än en vecka så skulle jag också bli lite kinkig om de varelser jag sedan skapat för att bo där tillbringade större delen av sin tid med att förpesta denna värld både för sig själv och för andra.
Förmodligen är det bara en tidsfråga innan Gud ger upp hoppet om oss och sticker långt långt bort och skapar en ny värld, en värld med mycket dummare invånare som är för ointelligenta för att förinta sig själva.
Go God!

Dagens lista:

5 SAKER JAG OGILLAR MED OUPPFOSTRADE BARN

1. De skriker.
2. De tror att de är ensamma i hela universum och inte behöver ta hänsyn till någon annan.
3. De är orsaken till att Teletubbies finns (fast det gäller väluppfostrade barn också).
4. De får en att tänka onda tankar såsom "Hm, var det så hemskt med tvångssterilisering egentligen?".
5. De får en att tappa tron på det goda i livet.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0