Årskrönika

Som sagt så älskar jag ju listor. Därför är det i det närmaste en våt dröm för mig att i slutet av varje år få skriva en årsbästa-lista. För den blir så nedrans lång ju! Förra årets lista publicerade jag i min Lunarstormblogg, men nu har jag ju en riktig och coolare blogg, så tillåt mig presentera my very own Årskrönika:

Årets...

Film:
Hairspray (Bara så jävla bäst bäst bäst. Mera musikaler åt folket!)

Bok:
Harry Potter och Dödsrelikerna - J.K. Rowling (Sista boken blev precis det extravaganta äventyr vi hoppats på)

Skiva:
Mika - Life in cartoon motion (Gladpop i sin renaste och bästa form)

Tv-serie:
Heroes (Mänskligt, välskrivet, välspelat och sjukt spännande!)
Desperate Housewives (Efter en knackig andra säsong så blev det mer briljant än nånsin. Felicity Huffman, I love you!)

Låt:
Hey there Delilah - Plain White T's (En av de enklaste men ändå vackraste kärlekslåtar som skrivits)

Musikal:
Hairspray (JA, den är faktiskt så bra! Dessutom har jag inte sett någon scenmusikal i år...)

Tv-program:
Babben & Co. (Äntligen en värdig ersättare för "Sen kväll med Luuk". Bör dock skaffa bättre komiker till heta stolen till nästa säsong.)

Retro:
Korfu-resan med familjen. (Hela familjen utomlands tillsammans för första gången på 15 år)

Idol-deltagare:
Amanda Jensen (Så sjukt ball, för bra för Idol)

Besvikelse:
The Arks 19:e-placering i Eurovision Song Contest (Ingen kommentar)

Comeback:
Britney Spears (Hon må vara dum i huvudet, men nya albumet "Blackout" var skitgrymt!)

Scenhändelse:
Justin Timberlake i Globen (Kungen av pop. Och sexighet. Snuskigt bra show.)
Schlagershowen på Pride. (Edward af Sillén lyckas varje år. Helt galen stämning.)

Önske-repris:
Gotland/Teneriffaresan med Kim och Philip. (En gång till?)

Jobbigaste hit-låt:
S.O.S - Ola (Psykisk psykisk psykisk)

Dyraste:
Teneriffaresan. (Men så jävla värt det)

Bättre sent än aldrig:
Alla riksdagspartierna (utom Kd) ställde sig bakom förslaget om könsneutral äktenskapslag. (About damn time!)

Roligaste:
Göran Gabrielsson och Maria Möller i "Babben & Co." (Klockrena imitationer, och de enda två i komikergänget som fattat vad humor är)

Onödigaste:
Junior Eurovision Song Contest och Lilla Melodifestivalen (Alltså, är det nån som fattar vad som är vad?)

Chock:
Nanne Grönvall förlorade mot Magnus Uggla i kampen om en finalplats i Melodifestivalen. (Vad är det för fel på svenska folket som röstar på Rugg-Ugglans låt framför klockrena, stompiga schlagerbomben "Jag måste kyssa dig"!?!?!)

Jag orkar inte höra mer:
Britneys/Brad & Angelinas/kungafamiljens privatliv. (Lämna!)

Ego-händelse:
Jag lärde mig dyka!

Konstigaste:
Alliansens kollektivtrafikignorans (De återinför trängselskatten för att minska biltrafiken men använder pengarna till att bygga en ny kringfartsled?)



Ta-da!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0