Jag hjärta Gene Kelly

Första bloggen från Stockholm, tjoho!
Eller inte. Det känns inte alls kul att vara tillbaka faktiskt. Det känns som om jag skulle behöva ungefär två månaders semester till. Eller egentligen så är det nog ett nytt jobb jag behöver.
Men whatever, nu var det inte det jag tänkte skriva om!

Efter att för hundrade gången ha sett den fantastiska filmen "Singin' in the rain" så är jag säker - jag har funnit mannen i mitt liv! Tyvärr så är han 71 år äldre än jag och dessutom död sen snart 12 år tillbaka. Så jag har inga större förhoppningar, men drömma kan man ju alltid.
Det är förstås den ojämförlige Gene Kelly jag menar. Nu har jag än så länge bara sett två av hans filmer, men båda har varit strålande och han har varit helt magnifikt bra i båda två. Det är nog ingen överdrift att säga att han var sin tids absolut bästa dansare. Att han sen var sjuuuuukt stilig och en fantastisk sångare är några andra anledningar till min plötsliga förälskelse.
Och jag bara undrar: var är vår tids Gene Kelly? Finns det någon som överhuvudtaget kommer i närheten av herr Kellys storhet? Jag tvivlar. Eller är jag bara ovanligt trög i skallen som inte kommer på någon? Filmmusikalstjärnor är visserligen mer sällsynta idag än dom var förr i tiden.
image6

Oh well, nu ska jag gå och lägga mig, och förhoppningsvis drömma mig tillbaka till det ljuva 40-talet när Gene fortfarande var en man i sina bästa år. Kan man inte ha ett riktigt förhållande så får man nöja sig med ett drömförhållande. Då kan man åtminstone få vem man vill. Dead or alive.

Dagens lista:

5 THINGS I LOVE ABOUT GENE KELLY

1. Hans sjukt koordinerade kropp (hur har han koll på alla armar och ben!?!?!)
2. Hans röst (give me!)
3. Hans ögon (dreggel)
4. Hans rumpa (fast mest är jag nog avundsjuk)
5. Hans koreografier (han koreograferade alla sina filmer själv. Sicken kille!)


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0