SissElaK

Jag har precis sett Sissela Kyles samlingsdvd "SissElaK", som innehåller allehanda sketcher från tv-program och shower såsom "R.E.A", "Parlamentet", "Hälp!" och "Guldbaggegalan". Och hon är nog Sveriges i särklass bästa komiker. Det fanns en scen som jag var tvungen att se om tre gånger, nämligen en sketch ur "R.E.A" där hon imiterar Lotta Engberg som programledare för Söndagsöppet. Och jag satt här i min ensamhet och skrattade så att tårarna rann, jag satt dubbelvikt och fick andnöd för att jag garvade så sjukt mycket. Det var helt sanslöst roligt, jag garvar bara jag tänker på hur hon såg ut i sin Lotta-mundering.
Det fanns fler klipp som också var riktigt roliga, men Lotta Engberg-grejen tog priset. Helt galet.

Nu är jag tjänstledig från Donken i hela tre veckor framöver och ska koncentrera mig på att skolinformera för RFSL istället. Det ska bli jävligt roligt, redan imorgon ska jag ut och jobba. Jag känner lite ringrostig dock, det var typ ett halvår sedan jag var ute senast. Det blir ju svårt att hinna med att skolinformera när man jobbar heltid. Tyvärr.
Men nu har jag all tid i världen, vilket jag också talat om för min chef på RFSL som lovat att boka in mig på så många uppdrag som möjligt. Yey me!

Läste i tidningen idag om Britney Spears som tydligen fått ett psykiskt sammanbrott. Många spekulerar i om hon är självmordsbenägen. Det finns en sida på nätet som heter "When is Britney going to die?" där man kan satsa pengar på ett dödsdatum, den som vinner får en Playstation 3. Hur sjuk får världen lov att bli?


Dagens lista:

5 LÅTAR SOM GÖR MIG GLAD JUST NU

1. Do you love me - Amanda Jenssen (äntligen en Idol-artist som vet vad kvalitét är)
2. Save the last dance for me - Michael Bublé (mannen med rösten)
3. Look what they've done to my song, ma - Amanda Jenssen (lysande Cohen-tolkning)
4. Banana pancakes - Jack Johnson (softare än soft, och med fina texter. Mera!)
5. Mellansnack - Daniel Boyacioglu (poesi som blivit musik. Rock on!)

Kommentarer
Postat av: Gurra

Håller med dig min son,hon är helt sanslös,denna kvinna!

Kram//Far

2008-01-31 @ 23:06:32

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0