Fem dagar för mycket

Underbara fredag! Om det inte hade varit fredag idag så vet jag inte vad jag hade tagit mig till. Det har varit en fruktansvärd dag på jobbet, och endast tanken på helg fick mig att stå ut till klockan 15.
Följande gick snett idag:
-De som stängde hade typ glömt (eller struntat i) att göra hälften av stängningen.
-Lagerfrysen gick sönder så att alla våra frysvaror (kyckling, kött, pommes frites, pajer etc.) hade tinat och därmed inte kunde användas. Vi fick altså slänga hela lagret.
-Tre medarbetare kom för sent, varav en är vår varumottagare, så jag fick stå och förklara för varuleverantören att han var tvungen att lasta av alla varorna själv.
-Pyrometern som vi tar kärntemperaturer med (något vi måste göra varje dag) var borta.
-Datummärkaren som vi märker upp varors hållberhetstider med var borta.
-Alla som jobbar i kassan är puckon. Typ.
-Eftersom våra frysvaror var förstörda så fick jag ränna runt hela Norrmalm och hämta kött och dylikt på andra restauranger hela eftermiddagen.

Jag ville typ gråta ett tag. Bara fem arbetsdagar kvar nu, tack och lov. Men det är fem dagar för mycket.

Ikväll blir det bio med syster yster och Johan. Vi ska se "Mamma Mia!", en film jag väntat på i typ ett år! Så dagen får ett trevligt slut i alla fall. För kombinationen ABBA, musikal och Meryl Streep kan ju bara inte bli fel?
Jag älskar Meryl Streep.


Kommentarer
Postat av: Pia

Vissa dagar saknar jag donken :)

hahahhahahaa INTE!!!

2008-07-14 @ 08:32:22
URL: http://petrapires.blogg.se/
Postat av: syster yster

Mamma Mia...vilken film! Jag vill se den igen och igen och igen!

2008-07-14 @ 10:15:56
Postat av: Hannah

SUCK! jag kan inte förklara med ord varför gossip girl är så bra.. men i love it. hade säkert inte fastnat för serien om jag inte läst böckerna först kanske, men de är fina grejer. går att jämföra med buffy ;) haha

2008-07-15 @ 19:09:53
URL: http://lohannah.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0