Hemköps-Sötis

Idag, efter att ha lagt en sista touch på lägenheten, flydde jag in till stan en timme innan visningen skulle börja. Jag mötte upp Sara och gick en kort shoppingrunda innan vi slog oss ner på ett café där jag avnjöt en smaskig pastasallad.

Drabbade av en enorm inspiration bestämde vi oss för att göra klart texten till vår hyllningssång till Hemköps-Sötisen.
Hemköps-Sötisen är en ung man som arbetar på Hemköp i Rissne. Han är inte särskilt söt egentligen, snarare ganska blek och bitter. Så jag, Sara och Helena döpte honom till Hemköps-Sötisen och började sjunga om honom i skolan.
Och idag fick vi ihop en vers och en refräng.

Melodi: "Chiquitita" - ABBA.

Hemköps-Sötis, säg vad är fel?
Är det något knas med levern?
Vi kan se att du är så blek och bitter
Hemköps-Sötis var är du nu?
Det var länge sedan vi såg dig
Du är för söt
för att jobba på ett Hemköp

Hemköps-Sötis du och vi vet
trots din dumma lever så är du het
Kan du inte jobba mer, så att vi får se
din lilla söta nuna
Hemköps-Sötis vi älskar dig
När vi äter mikrovågslunch så tänker vi på dig
Du är blek och ganska sur, men väldigt söt
Vi vill ha dig på vårt Hemköp
Du är blek och ganska sur, men väldigt söt
Vi vill ha dig på vårt Hemköp




Ta-da.
I och med detta startas nu en ny kategori: "Lycka".
Den behövs.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0