Jag älskar "En dejlig rosa"

Robyn framför "En dejlig rosa" på en tillställning till minnet av tsunamioffren 2005. Fantastiskt vacker, fantastiskt framförd av en märkbart rörd Robyn. Vid pianot sitter Björn Yttling från bandet Peter Bjorn & John.



Jag vet en dejlig rosa
och vit som liljeblad
När jag på henne tänker
så görs mitt hjärta glad
Dess stämma ger en hjärtans tröst
likt näktergalens blida röst
Så hövisk och så ljuv

När solen fagert stiger
är hon som purpur klar
Gud, låt dig aldrig sörja
men alltid vara glad
Må de få komma samman
i hjärtans fröjd och gamman
Som längta till varann

Var dag går solen neder
och dagelig uppgår
När kommer dagen blider
då jag dig skåda får?
I hågen är du städs mig när
Farväl, farväl, min hjärtlig kär
Mångtusende godnatt


Kommentarer
Postat av: Gurra

Håller verkligen med dig min son, otroligt vackert framförd visa.

Kram/familjeäldsten

2008-09-12 @ 19:42:53

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0