Majterrorister

Första maj närmar sig. Jag hade inte reflekterat över det förrän igår när jag plötsligt blev attackerad av sammanlagt 20 ettriga små 10-åringar på väg hem från skolan. "VILL DU KÖPA MAAAAJBLOMMOOOOOR!?!?!" skrek de. Nu hade jag inga kontanter på mig, men även om jag hade haft det så hade jag nog reagerat på samma sätt som jag gjorde: jag hoppade till av blotta förskräckelsen, hasplade ur mig ett "näää tack" och småsprang därifrån.
En affärsidé föddes: att åka runt i mellanstadieklasser under april och lära ut servicemindedness inför blomförsäljningen!
Sen kom jag på att jag förmodligen skulle avsky ett sånt jobb.
Så nej.


Kommentarer
Postat av: Daniel

nej du, inget trugande på folk tack!

2009-04-24 @ 14:25:20
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Elisabeth

När jag sålde (läs: försökte sälja) majblommor nån gång i forntiden på torget i Uppsala var jag så blyg att jag stod i ett hörn och sa inte ett knäpp (kanske jag t o m blundade och häll för öronen...???). Gissa om jag sålde! Mina stackars föräldrar fick köpa rubbet! Det var tider det, då barnen var BLYGA...

2009-04-25 @ 15:08:25

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0