Matens högtid

Så har första etappen av julaftonen avklarats. En mysig frukost med sedvanliga Triss-lottsklappar till mig och syskonen. En hel tia vann jag.
Stackars Mutti jobbade hela förmiddagen och kunde inte äta frukost med oss.

Jag satte mig och bloggade lite medan resten av familjen avlöste varandra framför badrumsspegeln. Det piffades och puffades, och vips så var alla strålande julfina.

Nu har vi avnjutit en mumisg jullunch med sill, potatis, skinka, lax, köttbullar, prinskorv och mer därtill.
Jag förstår inte hur det är möjligt att orka äta av alltihop.

Och nu ska man till råga på allt få plats med fika till Kalle Anka också. Och sen är det bara nån timme kvar till middag. Pust!

Heja magen!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0