Fjolla kan du vara själv!

Såg nyss lite halvhjärtat på "Hjälp!" på TV4 och kan konstatera att det har blivit sämre. Johan Rheborgs argsinta Örjan är nu bara tröttsam. Felix Herngrens Benjamin har alltid varit tråkig. Morgan Allings överkåta Lars-Magnus kan lyfta med hjälp av nytillskottet Petra Mede.
Bäst är återvändande Sissela Kyle som utklassar alla de andra som elteknikern Sture och hans mamma. Även Chevy Chase(!) har joinat gänget och är skitbra som resereportern Dan Carter men han kämpar med ett halvdant manus.

Dagen i övrigt:

Jag och Alejandra framförde vår version av "Tango Maureen" inför resten av klassen och Francisca. Det var idel lovord, tack och lov. Och Mathias framförde en egenskriven dikt där han förklarade sin kärlek för var och en i klassen och även lärarna. Underbart fint, och flera fällde några tårar. Bland andra en mycket rörd Svante.

Ett storslaget nummer till musikcaféet planerades efter skolan. Jag avslöjar inget, men det kommer bli grymt.

Jag, Sara, Helena, Mathias och Qvist fikade inne i stan.

George Scott uttryckte sig oerhört klumpigt om Tony Irving i kvällens "Let's dance". När programledaren Jessica Almenäs frågade om han ville gå en boxningsmatch mot Tony svarade George: "Nä för fan, det ska vara män, inte fjollor".
Det kan ha blivit dödsstöten för boxaren som hittills bara klarat sig vidare genom sin charm och möjligen sitt väl tilltagna "paket".
Fy skäms, George! Sådana där kommentarer kan du hålla för dig själv.

En schlagersamling har planerats för imorgon. Några klasskamrater + Kim kommer hit för att följa spektaklet.


Nu ska jag fortsätta se "Will & Grace". Sara har hela serien och lånar mer än gärna ut den till mig! Jag började på säsong 2 förut. Fantastisk serie.

Hepp hepp!


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0