Schlagerblogg 2009 - del 1

Dags för schlager igen! I år har jag nöjet att få följa hela spektaklet tillsammans med andra entusiaster, till skillnad från tidigare år då jag ofta fått tvinga folk att göra mig sällskap framför teven.
Nytt sen förra året är att man får lyssna på smakprov på låtarna på svt.se, och det har jag gjort. Det är naturligtvis svårt att bedöma en låt efter att ha hört en minut av den på datorn med crappy ljud, men en uppfattning har jag lyckats skaffa mig.
Här följer, i sann nörd-anda, lite kommentarer.

Nina Söderqvist - "Tick tock" - medryckande men lite platt rocklåt. Nina är en grym sångerska dock.

Jonathan Fagerlund - "Welcome to my life" - Jimmy Jansson light. Sämsta låten i kvällens startfält.

Shirley Clamp - "Med hjärtat fyllt av ljus" - fin powerballad som kan lyfta live. Shirley sjunger helt fantastiskt.

Scotts - "Jag tror på oss" - Dansband för 2000-talet. Nej tack.

Emilia - "You're my world" - trist radioskval.

Alcazar "Stay the night" - snygg men lite för klen disco. Det blir ingen tredjeplats som tidigare år.

Caroline af Ugglas - "Snälla snälla" - Snygg låt, men lär inte gå hem hos svenska folket. Caroline är lite för svår för gemene man.

Marie Serneholt - "Disconnect me" - Kvällens mest direkta låt. Om Marie sjunger rent och har ett snyggt nummer så borde hon klara sig hyfsat.



Och så ska vi försöka tippa resultatet. Hjälp.

Till final:
Shirley Clamp
Scotts

Till Andra chansen:
Marie Serneholt
Nina Söderqvist

Femma:
Alcazar




And so it begins...

Kommentarer
Postat av: Hannah

nej nu blir jag lite lack. du har då aldrig behövt tvinga mig till o titta på schlagern, jag har varit en sann entusiast!;)

2009-02-06 @ 21:43:51
URL: http://lohannah.blogg.se/
Postat av: Qvist

Kolla in mitt förhandstips i min blogg. Vi får se vem som har flest rätt ikväll!

2009-02-07 @ 14:20:38
URL: http://babybambino.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0