Sportlov för 26-åringar

Fyra dagars uppehåll! Inte helt godkänt.

Jag börjar med lördagens schlagertävling. Jag gillade verkligen EMD:s låt, den var nice och numret var snyggt. Att Danny överglänser de andra två på de flesta plan är föga förvånande.

Molly Sandéns låt var helt okej, men jag har fortfarande svårt för ballader i den här tävlingen. Jag hoppas att Sarah Dawn Finer kan ändra på det på lördag.

Däremot hajar jag inte att Maja Gullstrand kom sist! Hennes låt var asskön! Jag gillade den som fan, och framträdandet var lysande. Maja har utvecklats enormt sedan "Fame Factory". Men jag antar att just hennes genre inte går hem hos den stora massan. Trist.

Reaggae-skrällen var rolig, men den kommer såklart inte att klara sig länge till. Jag gillade låten, men nyhetens behag krävs för att den ska vara tillräckligt intressant, och jag tror att de flesta har hunnit tröttna redan.


BWO gick till Andra Chansen! Stackarna, de brukar vara så segervissa. Låten var bra i vanlig ordning, men jag håller fast vid att de borde köra uptempo. Jag hoppas att Lili & Susie slår dem nästa vecka i duellen.


Att internationella juryn valde den i mitt tycke sämsta låten "Alla" som sitt bidrag är helt stört. Den var kass, och artisten Sofia hade lika mycket utstrålning på scen som en vissen kaktus.


Nu till andra saker!
Idag har jag äntligen fått lön + studiestöd (vilket verkar ha höjts?). Jag har även fått hem "High School Musical 3" och "Patrik 1,5", och dessa ska båda avnjutas under dagen. Det är nämligen sportlov! Och det här är min första lediga dag på veckan faktiskt. Jag var i skolan söndag, måndag och tisdag och jobbade med eget arbete, demo, musikcafé och ett Pride-gig som klassen fått.
Men nu ska det avnjutas ledighet!

Häromdagen svarade jag på Dagens fråga på qx.se - "Hur gammal är du?". Jag fick klicka i rutan "26-30". Jag har bytt åldersruta! Det är nästan så att man vill gråta en skvätt.


Kommentarer
Postat av: Petra

Hihih old man.

2009-02-25 @ 15:52:21
URL: http://petrapires.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0