Musikallåtlistan

Angående den tidigare nämnda "krisen" så kommer jag inte att dra det här på bloggen. Det är inget jag vill fläka ut på nätet, det vore fel. Så jag kommer dessvärre lämna er ovetande.

Istället kommer här en liten lista på musikallåtar som jag funderar över att söka till olika skolor med i vår. Jag vet inte vilka jag ska välja. Minst två behöver jag. Vad tycker ni?

"High flying, adored" ur "Evita"
"Du måste finnas" ur "Kristina från Duvemåla"
"Ut mot ett hav" ur "Kristina från Duvemåla"
"Singin' in the rain" ur "Singin' in the rain"
"Today 4 U" ur "Rent"
"I got life" - ur "Hair"
"The winner takes it all" ur "Mamma Mia"

Eller ett monsternummer i stil med:
"Anthem" ur "Chess"
"Guldet blev till sand" ur "Kristina från Duvemåla"
"Music of the night" ur "Phantom of the Opera"¨

O ni kunniga, kom med tips?


Kommentarer
Postat av: Pia

Men åååh. Jag som hade sett fram emot kristider-läsning.

Du.. vad tycker du om hbt-fredade zoner för regnbågsfamiljer?

'Det kan du debattera om.

2009-02-19 @ 09:20:47
URL: http://petrapires.blogg.se/
Postat av: Fadern

Jag tycker du ska sjunga I got life och Guldet blev till sand!

2009-02-19 @ 19:13:14
Postat av: Josefin

Sjung alla! Och spela in det hela och skicka till mig så att jag får ett nytt blandband! Tycker verkligen att High flying, adored ska med, och sen en som bryter av mot den i tempo så att det märks att du bytt låt och klarar allt. I got life eller Singin' kanske? Heja dig!

2009-02-20 @ 08:47:12
Postat av: anna

Det måste nog nästan vara låtar som sjungits av män tidigare, risk att man gör ett oseriöst intryck om man som kille stämmer upp i en typisk tjejlåt (t ex du måste finnas). bara en tanke från lilla mej.

2009-02-22 @ 10:23:59

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0