What the F*ck!?

Har jag förlorat mina schlagerkrafter? Eller har svenska folket gått och blivit vettiga?

Min tippning i gårdagens deltävling gick ju käpprätt åt helskotta. Shirley Clamp kom SIST. Stackarn. Men det var en tråkig låt. Utgången var rättvis faktiskt.

Till min stora förvåning så rågillade jag Caroline af Ugglas låt. Den är ingen schlagervinnare, men den var full av känsla och Caroline sjöng den med otrolig inlevelse och otrolig röst. I like!

Nä, nästa vecka ska jag lyssna ordentligt på 1-minutsversionerna av låtarna för att kunna göra en vettig bedömning. För i sanningens namn så gjorde jag gårdagens tippning i reklampausen i "Let's dance". Försökte höra låtarna i min dators ganska dåliga högtalare samtidigt som diverse företag skränade ut erbjudanden från teven. Ingen optimal situation när man sysslar med så allvarliga saker som förhandsgissningar i Melodifestivalen.

Nu ska jag bege mig iväg till Patricia för födelsedagsfirande med klassen och Kippi!

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Uggla personlig å bra.

Alcazar ändå bäst!

kramen

2009-02-10 @ 14:50:23
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0