Showbusiness - A Hollywood tribute

Ikväll var jag och såg föreställningen "Showbusiness - A Hollywood tribute" på Oscarsteatern. Det var helt fantastiskt! Trion från uppsättningen "Singin' in the rain" (Rennie MIrro, Hanna Lindbald och Karl Dyall) bjöd på en kavalkad av klassiska låtar ur lika klassiska Hollywoodmusikaler. Koreografierna var fullkomligt underbara och oerhört komplicerade, men de tre proffsen fick det att se hur enkelt ut som helst. Sjukt synkade var de, och hade en synnerligen skicklig orkester som kompade.
Jag tappade hakan flera gånger och fick gåshud desto fler.

Gästartist var Karl Dyalls syster Sharon Dyall, som lyste i några fantastiska sångnummer. Maken till röstomfång har jag nog aldrig hört! Mot slutet fick hon även visa att de gamla danstakterna sitter i när hon framförde ett snyggt steppnummer med Mirro och sin bror.

Kort sagt: GÅ OCH SE! Den spelas bara under januari, så skynda! Ni kommer inte att ångra er, det kan jag garantera.
Yikes, vilken show!


Tack till Bror Stor som gav mig biljetterna i julklapp (den andra lottades ut i klassen och gick till Rebecca)!


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0