Working man

Now I'm a working man again. Idag jobbade jag första dagen på Kims Wayne's Coffee. Det känns så skönt att ha branscherfarenhet, det hjälper mot nervositete som ju alltid infinner sig när man börjar ett nytt jobb. Det svåraste på ett café är dels att skilja på alla olika jävla mackor som finns, dels att lära sig skillnaden mellan alla miljontals olika typer av kaffe. Caffe latte, Caffe macciato, Latte macciato, Espresso crema, Capuccino, Kaffe, Chai Latte... Jag får huvudvärk bara av att tänka på det. Men det ska väl fastna så småningom.

Idag var det väldigt lugnt, det var ju röd dag och allt var stängt. Det blev en liten rush, men den var snabbt avklarad. Den kändes säkert jobbigare för mig eftersom jag inte är van.

Imorgon är det klämdag och då kommer det bli mycket folk. Jag ska jobba 8-16. Efteråt ska jag (förhoppningsvis) på dejt!

Nu ska jag kolla när Kim spelar Guitar Hero på expertnivå.


Kommentarer
Postat av: Jaha

I brist på kunskap om hur man svarar på ett annat sätt: "Bara för att man inte bidrar med pengar till päslindustrin så bär man ju fortfarande en av deras produkter. Du bär ju ett dött djur, och jag trodde att det var det som var frågan? Är det rätt att döda djur för att göra pälskläder? Tycker man att det är fel och ändå bär en päls med ursäkten att man köpt den på second hand så är man hycklare tycker jag. Hur eller var man köper pälsarna är ju oväsentligt i den etiska debatten."



Själv skulle ja aldrig bära något från ens Second hand som är gjort av ett dött djur, men visst har det betydelse. Köper man Second hand så bidrar man inte till att pälsindustrin kan fortsätta slakta djur, vilket är det viktigaste.

2009-01-02 @ 19:41:49
Postat av: anna

vaddå för dejt???!

2009-01-03 @ 22:04:27
Postat av: kippi

Ha ha expertnivå va! Jag e bäst..

2009-01-14 @ 11:00:59

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0