Motvillig ledighet

Thomas ringde mig för drygt två timmar sen och meddelade att kvällens föreställning är inställd på grund av vädret och dålig biljettförsäljning. Trist.

Därmed är det bara två föreställningar kvar. Jag hoppas verkligen att de blir av.

Om sista föreställningen ställs in blir jag kinkig.

Jag trotsade ändå regnet tidigare idag för att susa ner på stan och fika med fina Anna och hennes pojkvän Mattias. Blöt men glad mötte jag dem på S:t Hans café, vårt ständiga fikaställe och inmundigade glupskt läsk, kaffe och smaskigt wienerbröd.

Så hur ska nu denna så plötsligt lediga kväll spenderas? Jo, framför datorn förstås. Jobb och bostad måste ännu hittas.

Må Herren stå mig bi.
Eller nåt åt det hållet.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0