Årskrönika 2010

Hallå! Jag glömde ju att publicera min traditionsenliga Årskrönika på nyårsafton! Jag ber tusenfalt om ursäkt, jag skäms. Må muterade monsterloppor hemsöka mitt hårfäste.
Håll till godo.

Årets...

Film:
"Precious" (fy helvete vilken stark film. Och vilka skådespelare!!)
"I rymden finns inga känslor" (Cecilia Forss är min nya idol)

Bok:
"Lilla stjärna" - John Ajvide Lindqvist (det bästa herr Ajvide fått ur sig. LÄS!)

Skiva:
"Body talk" - Robyn (vi anade det innan, men efter hennes trilogi-skiva så vet vi att Robyn är störst, bäst och vackrast)
"2 steg från paradise" - Håkan Hellström (fortfarande känslostormande och fantastisk)

Tv-serie:
"Glee" (karaktärerna, manuset, musiken, skådisarna... Mumma)

Låt:
"Dancing on my own" - Robyn (nya "Be mine!")

Musikal:
"Sugar - I hetaste laget" (för det var den enda jag såg)

Tv-program:
Fångarna på fortet (back in business!)

Retro:
Fångarna på fortet (nostalgin var total)

Idol-deltagare:
Linnea (ballast nånsin)
Olle (heja Gotland!)

Besvikelse:
Whitney Houstons världsturné (jag såg den inte, men dess rykte och fansens inspelningar från konserterna vittnade om att världens bästa sångerska för evigt är förstörd av knarket. Tragiskt.)

Comeback:
Melody Gardot (låg i koma, förlorade minne och talförmåga och rehabiliterade sig med hjälp av musik. Otroligt)

Scenhändelse:
"Kärlekarna" med Ölands Musikteaterskola på Kalmar Teater!

Önske-repris:
Ölandshelgen med flätningsjubileumet!

Jobbigaste hit-låt:
Typ alla Rihannas.

Dyraste:
Berlin-resan.

Bättre sent än aldrig:
Jag blev betald skådespelare!

Roligaste:
Berlinresan med Ölandsklassen.
Nya jobbet på Bokia Express!

Tråkigaste:
Att skiljas från Ölandsklassen.

Onödigaste:
Plankningsbötern i Berlin.
DDR-muséet i Berlin (what a waste of money).

Chock:
Sverigedemokraterna kom in riksdagen.
Självmordet på Ölands Folkhögskola.

Jag orkar inte höra mer:
Sverigedemokraterna kom in i riksdagen.

Ego-händelse:
Jag fick jobb på Romateatern!
Jag fick huvudrollen i en kortfilm!
Jag flyttade tillbaka till Stockholm!

Konstigaste:
Anna Bergendahls vinst i Melodifestivalen. En stor SUCK.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0