Nej Jay

VA!? Vann JAY SMITH Idol 2010!?!?! Vilken CHOCK, det hade jag ALDRIG trott!

Eller?

Jag visste redan när Jay blev en av de 10 finalisterna att han skulle vinna hela skiten. Det har varit glasklart hela hösten, precis som det var lika glasklart att Markus Fagervall skulle vinna 2006.

Är det inte extremt trist när någon är så tydligt överlägsen genom hela tävlingen? Jay hängde inte löst en enda gång. Hur spännande blir det på en skala? Den största spänningen låg ju i vem som skulle komma tvåa, eftersom vinnarplatsen redan var så given.



Jaja. Jag gissar att Jay liksom Markus Fagervall får några veckor på topplistan med vinnarlåten och första plattan, sen glöms han bort fortare än Linda Rosings artistkarriär.

Årets stjärnor heter Linnéa och Minnah. Och Olle kommer göra sig sjukt bra på skiva, men han är inte en lika slipad live-artist som sina kvinnliga motståndare.

Så Jay. Jag hoppas för din skull att du kan förvalta din karriär bättre än Markus, så du slipper ställa upp i "Stjärnor på is" om ett par år i ett desperat försök till comeback.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0