4-timmarsfika

Löste "Melodikrysset" med Pappsen i morse. I love Melodikrysset! Idag var det ganska lätt dock, blev bara tvungna att googla en fråga om Povel Ramel. Det är alltid ett nederlag, men hellre det än att lämna blankt.

Sedan bar det av ner till staden för en trevlig fika med kära gamla Regina, och den fikan varade sedan i inte mindre än 4 timmar. Som förr i tiden när vi spenderade merparten av varje dag på S:t Hans Café och drack påtår efter påtår och snackade om allt mellan himmel och jord.
Tre koppar hann vi med. Undrar vad dagsrekordet ligger på för oss?

På tisdag är hemresan bokad. 17.00 bär det av mot Oskarshamn. Jag har en jävla tur med bussförbindelserna både Oskarshamn-Kalmar och Kalmar-Skogsby. Behöver bara vänta drygt 20 minuter vid varje byte. Fab!

Nu har jag ett dilemma. Ska jag hålla mig vaken till 01.30 och se reprisen av "Olycksfågeln", eller ska jag låta boxen spela in det så att jag kan se det imorgon istället?

Det är, som Pappsen skulle säga, ett angenämt problem.


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0