Hallelujah-gubben

Här på Bragegatan i Skogsby bor en översocial, överreligiös och eventuellt överalkoholiserad man som av eleverna på folkhögskolan kallas för Hallelujah-gubben. Han bor mitt emot oss, och jag har bara sett honom genom köksfönstret lite då och då. Våra grannar i Chillhuset har varit inne och fikat hos honom. En surrealistisk upplevelse, enligt utsago. Idag blev Maria och hennes besökande bror inbjudna av gubben, men de tackade nej.

Jag blir alltmer nyfiken på denne man. Jag vill också bli inbjuden. Det verkar spännande. Undrar om han gillar bögar?

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0