Jag hatar mannen med den lustiga hatten

Ibland blir jag lite irriterad. Som när någon ställer sig obehagligt nära en i kön på Ica och flåsar en i nacken.

Ibland blir jag arg. Som när tunnelbanans blåa linje är försenad för sjuttielfte gången på grund av "vagnfel".

Och ibland blir jag riktigt jävla förbannad. Som när personer på maktpositioner utnyttjar sina ämbeten till att vädra unkna åsikter om människors privatliv.
Senast i raden är allas vår påve, Benedictus XVI.
Påven har väl, genom alla tider, sällan fått medial uppmärksamhet för att ha gjort något klyftigt? I så fall har det gått mig förbi. Han är mest känd för sin lustiga hatt och för att det ständigt hoppar diverse grodor ur käften på honom.

Han har det senaste året antydit att samkönade relationer är ett hot mot världsfreden (!?!?!?), och häromdagen höll han ett tal inför diplomater ifrån hela världen och jämförde då samkönade äktenskap med miljöförstöring. Allt inlindat i vackra ord, förstås.

Okej. För det första:
Att så högt uppsatta personer går ut och kallar vissa kärleksrelationer för "hot mot världsfreden" är för fan ett skämt. Det är ju för fan just galna fundamentalister som påven som är anledningen till att fred är en bristvara i världen!

För det andra:
En ledare som blir vald av halvsenila kardinaler i en inceststat som Vatikanen och som har en sådan sjukt löjlig hatt borde inte få ha något att säga till om alls.

För det tredje:
Att prisa det heterosexuella levernet, lovsjunga könsrollerna och samtidigt gå runt i klänning tycker jag är lite hyckleri faktiskt.



Så Benny 16. I fortsättningen kan du väl hålla käften istället och dra ut den där feta jävla pinnen du har uppkörd i röven. Den gör dig knappast gladare. Även om den håller dig något mer upprätt, så här på ålderns höst.


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0