Olycksfågeln

Förra veckan såg jag filmatiseringen av Camilla Läckbergs succéroman "Stenhuggaren", och blev förtjust. Jag har inte läst någon av böckerna, vilket kanske är dumt.



Hur som helst så visade SVT ikväll nästa film i serien, "Olycksfågeln". Dessvärre uppdelad i två delar, så man får vänta tills imorgon för upplösningen.

Det är skönt att se att det görs bra svenska deckare emellanåt. Niklas Hjulström och Elisabeth Carlsson är strålande i huvudrollerna, och även resten av ensemblen är överlag mycket välspelad. Manuset känns sällan krystat som det så ofta gör i svensk film, och historien berättas i ett bra tempo.



Nu ska jag nog ta och börja läsa fröken Läckbergs böcker.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Nu börjar du läsa hennes böcker omedelbart.

2010-01-02 @ 11:34:57
URL: http://lohannah.blogg.se/
Postat av: annalin

Grejen är att man behövde egentligen inte se del 2, eftersom SVT i mina ögon klantat sig och skrivit redan i första avsnittets roll-lista "Hanna som ung" och "Lars som ung". Så man fick reda på att det var de som var de instängda barnen, och därmed inget kärlekspar.

2010-01-03 @ 20:31:23
URL: http://annasoundtrack.blogspot.com

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0