Schlagerblä

Nä. Jag är missnöjd. Anna Bergendahl vann som jag förutspådde, men fy fan vad bittert. Hon kanske gör succé i Eurovision, vad vet jag, men jag kommer inte gilla "This is my life" mer för det. Det är den absolut tråkigaste vinnaren vi haft sedan "Se på mig" 1995.

Min favorit från i år är i alla fall solklart Timoteijs "Kom". Den ska jag festa till som tusan i sommar. 
Tack Luleå-juryn för 12-poängaren!

I topp fem hade jag tippat rätt artister men på fel platser. Så här blev resultatet till slut.

1. Anna Bergendahl
2. Salem al Fakir
3. Eric Saade
4. Darin
5. Timoteij
6. Andreas Johnson
7. Ola
8. Jessica Andersson
9. Peter Jöback
10. Pernilla Wahlgren

De enda artisterna jag tippade helt rätt var Anna Bergendahl och Eric Saade. Hm. Halvdant resultat. Bättre lycka nästa år, och förhoppningsvis bättre låtar också, och bättre artister. Lena Ph, Nanne, Sonja Aldén, Carola - kom tillbaka!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0