Livet

Om det inte vore för min kniviga ekonomiska situation så skulle livet just nu vara väldigt väldigt bra. Lägenhetsproblemet verkar lösa sig på så sätt att jag får hyra Kippis lya när hon snart flyttar till sin karl i Hammarbyhöjden.

Jag är ytterst förtjust i mitt nya jobb, som är soft och lärorikt och innefattar trevliga kollegor och avsevärt mindre nazi-stämning än på Donken. Och böcker är ju något som jag faktiskt tycker mycket om. Lovely!



Om jag bara tjänade ungefär dubbelt så mycket så skulle jag klara mig på de timmar jag får, men nu råkar ju detta vara verkligheten och inte Bobbys Härliga Drömvärld, så min lön är otillfredställande normal och avtalsenlig.

Några skolinformationer har jag lyckats norpa åt mig också. En förra helgen i Sigtuna, och en på tisdag på Lidingö. Lite extra ka-tjing i alla fall.

Om någon eller några av er läsare råkar vara tjohej-rika och känner för att skänka några tusen (eller mer för den delen, jag är inte knusslig) till mig så kan ni ju höra av er. Pengarna går till behövande. Haha.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0