Genusdebatt del 2

Diskussionen fortsatte, men herr C gled plötsligt in på homospåret. Och inte för att skryta, men INGEN kan snacka omkull mig i DEN debatten!




det är skillnad att ha bi/homosexuella föräldrar och växa upp med homoföräldrarskap.. det är säkert rätt att funktionen på fortplantningsorganen inte är sämre än någon annans, men det behövs fortfarande en av respektive kön för att det ska bli barn, så det är onaturligt hur du än vrider och vänder på det i den meningen.

Vill du vara homo, var det, men att sätta barn till världen och låta de växa upp i homoföräldrarskap ser jag som ett straff för barnen, ett sätt att sätta de i kläm mer än nödvändigt.

Bobby
Anledningen till att barn till homosexuella föräldrar hamnar i "kläm" är ju enbart på grund av att vi låter folks fördomar och inskränkta åsikter styra och ställa. Ännu en fördel med genuspedagogiken: om barn lär sig från tidig ålder att förstå och respektera flera olika sätt att leva så kommer de inte tycka att det är ett dugg konstigt att någon i deras klass har två mammor eller två pappor.

Att barn blir till på "naturlig" väg är ingen garanti för att de får en bra uppväxt. Homosexuella par som skaffar barn har i alla fall gjort ett genomtänkt beslut, till skillnad från många heteropar som bara råkar bli gravida för att de slarvat med preventivmedel. Vem bryr sig om hur barnen blev till? Det viktigaste är att de får bra föräldrar.




To be continued?

Kommentarer
Postat av: Aida

OMG vad intressant, nu vill jag åka till sthlm och sitta på ett fik med dig och diskutera!

2011-01-31 @ 00:47:28
URL: http://aidat.blogg.se/
Postat av: Josefin

Du är så jävla bra! <3

2011-01-31 @ 13:48:01
Postat av: Anonym

åhh, nu önskar jag att jag hade kvar ett gammalt skolarbete från gymnasiet!!! vi skulle hitta på ett eget parti och göra en valaffisch, jag jag och annie tvingade mattias och jacke hall att ställa upp som homopar, sen sunkade vi till annie och tis och placerade en massa tomma flaskor runt dom.. och på båda bilderna hade dom en bebis i famnen... annie och tis såg aspackade och trasiga ut på din bild, medans bilden på tis och jacke hall var en bild på världens lyckligaste par som tittade på sin bebis med tindrande ögon... texten löd: "Vilka tycker du lämpligast som föräldrar?" eller nåt sånt... fortfarande SÅ NÖJD med det arbetet ;)

2011-02-19 @ 20:25:41

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0