Mobilsenil

Jag har kommit på något.

Jag är mobilsenil!

När jag pratar i telefon så förvandlas jag från Organisations-Bobby till Airhead-Bobby.
Igår till exempel så ringde jag till Kippi när jag skulle åka hem från jobbet. Efter att ha åkt en kvart med mobilen vid örat så tittar jag ut genom fönstret och ser en skylt som det står "Hammarbyhöjden" på.

"Vad lustigt!" tänker jag och undrar varför Hammarbyhöjden plötsligt ligger på min tunnelbanelinje.

Men det gör den förstås inte. Airhead-Bobby har ju satt sig på fel tåg.
Av nästa station, åka tillbaka två stationer och byta till rätt tåg.

Någon gång under tonåren rispade Airhead-Bobby in "ROBYN" med en sax i mitt nattduksbord medan jag pratade i telefon. Jag fattade inte förrän jag lade på vad som hade hänt.

Airhead-Bobby har även en tendens att under telefonsamtal börja plocka i hyllor och flytta på en massa saker och lägga dem på underliga ställen. Till exempel så kunde jag förut hitta cd-singlar (när man fortfarande köpte såna) instoppade mellan eller i böckerna i min bokhylla.


En gång hade Airhead-Bobby diskat medan jag pratade i telefon, utan att jag tänkte på det.

Tyvärr är det ytterst få gånger han tar sig för något så praktiskt.

Är ni också mobilsenila?

Kommentarer
Postat av: syster yster

jo då, visst är jag det! minns en gång hemma hos mor och far, när jag pratade i hemtelefonen, att jag trasslat ihop hela telefonsladden när jag skulle lägga på... sen tog det sin lilla tid att trassla ut det hela igen! Tur att jag är grym på att trassla ut saker...

2011-01-20 @ 21:16:43
Postat av: Regina

Jag gillar Airhead-Bobby. Han verkar hemskt rolig!

2011-01-30 @ 11:08:29
URL: http://regis.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0