Hej alkoholälskare!

Suck on this!
I lördags hade vi återträffsfest på Öland, och jag drack inte en droppe. Men jag festade likväl till 05.30 på morgonen, hade skitkul och mådde förträffligt dagen efter trots att jag bara fick dryga 3 timmars sömn.

Jag har nog glömt att berätta det, att jag har slutat att dricka alkohol. Sedan i julas, ungefär.

Eller, slutat och slutat. Jag kan ta ett glas vin till maten vid speciella tillfällen, men jag tänker aldrig mer dricka mig full. Jag är less på vår urspårade alkoholkultur här i Svea Rike, och vill inte bidra till den.



Vi viftar gärna med pekpinnar när det handlar om droger som marijuana och hasch, men däremot är alkohol en alldeles naturlig och självklar del av vårt sociala liv.
Efter många funderingar har jag kommit fram till att det är ganska sjukt att vi så gärna berusar oss med ett sorts gift medan vi totalt kan fördöma ett annat. För ja, alkohol är ett gift precis som vilken drog som helst. Kan vara värt att påminna om. Att det blandas upp med välsmakande drycker förändrar inte det faktumet.

Det jag ogillar mest med alkohol är att folk som dricker blir opålitliga. På alla sätt.

Jag vill inte förbjuda alkohol helt och hållet. Jag tycker bara att det är läskigt att så många absolut inte kan tänka sig att festa utan att supa. Att man behöver droga sig för att ha roligt är synnerligen oroande.

Vi behöver få bort glorifieringen av alkohol. Det är den som är farlig.
Tror jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag håller med dig alkohol är farligt...

2011-04-11 @ 12:40:35

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0