Schlagerskandal

Ja, missförstå rubriken rätt nu. Jag är glad att Sara Varga gick till final, och The Moniker var förvisso inte mitt förstahandsval, men vad tusan. För mig var det rätt dött lopp mellan honom, Pernilla Andersson och Shirley's Angels.

Jag hade nog helst sett Jenny Silver i final med Sara Varga. Men duelluppställningen gjorde ju detta till en omöjlighet.

Nå, till skandalen: fel röstningsnummer visades under snabbrepriserna av de tre första duellerna. SKANDAL!!!! skanderade tidningarna, och folk från hela nöjesbranschen bjöds in i mediecirkusen för att "rasa", "attackera" och "göra upplopp". Nå, det var ju jävligt klantigt av SVT att blanda ihop numren så att några röstade på fel låt. Men de hävdar bestämt att det inte påverkade resultatet. Och visst, det är säkert sant. Men varför då vänta med att redovisa siffrorna som alla uppmanar dem att göra? De ska redovisas om en vecka, efter finalen, säger SVT. Äsch, när ni nu har klantat sig såkan de väl göra ett undantag? Nu kommer väl alla att tro att de ska fiffla med siffrorna innan de offentliggörs.
Jaja, jag orkar inte bry mig. Eric Saade kommer ändå ta hem alltihop.

Är det inte ack så härligt med Melodifestivalen? Alla dessa "skandaler". Ibland tror jag att ALLT är iscensatt av SVT för att maxa medieintresset. För de säger ju att all publicitet är bra publicitet...

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0