CD-mannens gåta

Ni vet han killen på Plattan/vid Åhléns/Fridhemsplan som ser schleten och dan ut som kränger cd-skivor och säger "haaaaaaaallå, hej"?
Han brukar mumla något precis efter "haaaaaaallå, hej". Jag har försökt gå förbi honom sakta för att lyssna på vad han säger, men har aldrig lyckats tyda det. Är det någon som vet vad denne lustige man säger? Jag är obotligt nyfiken.
Och så undrar jag hur många skivor han säljer på en dag. Jag hoppas att det inte är hans huvudsakliga levebröd.
Nu hoppas jag att svaren på min fråga ramlar in här bland kommentarerna, så åker jag till Bagis och bakar pizza med Karsten Guldfisk så länge!

Kommentarer
Postat av: systeryster

jag vet inte vad han säger eller hur många skivor han kränger per dag, men för nån vecka sen kom han in på jobbet och ville ha hjälp med att köpa en sovsäck till sin son... det hela resulterade i att jag fick läsa priset på ALLA sovsäckarna, pekade ut en som var JR och sen gick jag därifrån. Han gick några minuter senare utan sovsäck... Så jag antar att hans inkomst, från vad den än må komma, inte är jättehög. Eller så har han enormt höga krav :)

2011-09-06 @ 18:02:04

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0