Schlagerblogg 2016 - Andra Chansen

 
Halmstad
Jaha. Kan inte säga annat än att jag är grymt besviken på årets totala startfält och ännu mer besviken på hur folk röstar. Svenskarna kan varken rösta i Mello eller riksdagsval längre.
Nåväl. Andra chansen står på agendan. I år har producenterna tänkt utanför boxen och ändrat upplägget. Typ.
Åtta bidrag, fyra dueller. Varje duell resulterar i  en finalist. Alltså tävlar varje låt bara en gång, till skillnad från föregående års turneringsform.
Det mest spännande för mig denna vecka (eftersom jag i stort sett skiter i vilka bidrag som går vidare) blir att se Ola Salo och Peter Jöback programleda ihop med Gina.

Duell 1 - Panetoz vs Molly Pettersson Hammar
Om det finns någon rättvisa i världen så kickar Panetoz röv i den här duellen. Om Mollys gapiga wailkalas vinner så ger jag officiellt upp hoppet om årets festival.
 
Duell 2 - Albin & Mattias vs Boris René
Albin & Mattias är skönisar, men Boris är skönare och har en svängigare låt. Tror på vinst för Boris här.
 
Duell 3 - Isa vs SaRaha
Här hade jag helst sett Isa vinna, men en irriterande liten ettrig röst inombords säger mig att SaRahas glädjefyllda afrobagatell kommer snuva henne på finalplatsen. Men jag trotsar den ettriga rösten och hoppas att den bästa låten (nämligen Isas) vinner.
 
Duell 4 - Dolly Style vs Samir & Viktor
Barnrösterna vs Fjortisrösterna. Tror de barbröstade pojkhunkarna Samir & Viktor går segrande ur kvällens sista duell. 


Till final
Panetoz
Boris René
Isa
Samir & Viktor
 

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0